Toppenhelg.

I fredags var jag på fotvård på morgonen på Ersta sjukhus. Trodde att hon bara skulle kolla på fötterna lite och sånt hon gjorde förra gången jag var där. Men icke, en läkare kom in och kollade på min tå och det var värre än jag trodde. Så läkaren skrev ut pencilin som jag ska äta i 10 dagar så infektionen går ner i tån sen ska jag komma tillbaka om två veckor så ska dem kolla närmare på tån.
Efter besöket så mötte jag Olli i stan. Vi käkade lunch och sen kollade vi runt i affärer. Jag köpte en kavaj och Olli var en riktig shoppaholic den dagen så hon kom hem med betydligt mer påsar än jag ^^ Efter ett tag sätter vi oss ner med en kall glass och kollar på underhållning nere på plattan.
När jag kom hem från stan åkte jag och handlade med mamma och på kvällen myste jag med familjen framför sagan om ringen som gick på tv fast sista delen av filmerna dåra!
 
I lördags tog jag det lungt på dagen och på kvällen skulle jag och några hem till Leo. Han bor på ett lite krångligt ställe där inga bussar går och det tar ca 30 min att gå till honom från stationen så mamma erbjöd sig att skjutsa oss dit. Vi hämtade upp Olli, Oskar och Gustav vid väsby station så fick vi alla skjuts dit.
Vi satt oss ute på utesoffan på hans terass med parasollet ute ifall det skulle börja regna haha. Vi hade det trevligt, pratade och drack lite rose och champagne. Senare på kvällen kom Mark, Ludde och en till kille som jag inte minns namnet på och joinar oss ute på terassen. Dem hade med sig en hel dunk med vodka haha.. Kvällen fortsatte och det blev lite mycket dricka för alla. Olli och jag blev helt skrattiga och virriga. Vi hade planerat att ta sista tåget men helt plötsligt glömmer vi bort tiden men det löste sig tur nog. Min mamma ringde och frågade om vi ville bli hämtade. Så killarna hann till sista tåget och Olli skjutsade vi hem. Haha hon vinglade rätt mycket när vi släppte av henne så vi väntade ett tag för att se så hon inte skulle ramla.
 
Hur skönt som helst att få åka bil hem istället för att gå i 30 min för att komma till stationen och därefter ta tåget hem och sedan gå hem. Haha det blev för mycket dricka, var helt virrig i skallen och sluddrade när jag pratade. Men mamma hörde inte ett dugg att jag hade druckit sa hon haha. Fast jag var ju inte full heller, var lite lysig bara. Jätterolig kväll i alla fall.
 
I söndags (igår) tog jag det lugnt på dagen, helt slut efter gårdagen. Men jag vaknade kl 10:00 helt pigg och glad, mådde hur bra som helst. Senare på dagen åkte mamma och jag till kista för att handla lite behövligheter till mig. Nu under en tid har jag märkt att jag inte har en enda normal t-shirt. Alltså, en slapp t-shirt som man kan ha på sig när man ska hem till någon en kväll. Blev helt chockad, en dubbelgarderob fylld med nästan bara kläder och inte en enda slapp och skön t-shirt? Haha otroligt.. Så nu har jag handlat ett par stycken, välbehövligt. Hälsade på mormor på kvällen också. En skön söndag helt enkelt.
 
Jättebra helg som alltid. Nu får ni lite bilder.
 
 
Detta fick bli min klädsel i fredags.
 
Den här backen hatar jag. Varje gång jag ska till Ersta sjukhus måste jag gå upp för den här oändliga långa uppförsbacken, usch haha..
 
 
Som vanligt händer det grejer på plattan i stan. Fast det här var rätt underhållande att se på medan Olli och jag käkade glass i solen.
 
Här myste jag i soffan på kvällen i fredags.
 
 
 
 
 
En megastor gräshoppa. Hann få till en någerlunda bild med iphonen innan den hoppade iväg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0