Helgen.

Har haft en superbra helg.
 
I fredags var jag iväg till kista med mamma. Fick med med mig ett par skor, byxor och en mysig stickad tröja. Vi åt lunch och spenderade ett par timmar där innan vi åkte hem och grillade till middag.
 
I lördags åkte mamma, pappa och jag ut med båten. Det blev ett spontanåk till Sandhamn och otroligt nog hittade vi en plats! Vi gick i land och köpte färskt bröd och satt oss i båten och åt lunch i solen. Vi glassade i solen ett bra tag med jordgubbar och annat gott till efterrätt. Vid 3 tiden började afterbeach, pappa köpte två cider till mig och jag har aldrig smakat någon godare cider, kunde inte klura ut vad det smakade men gott var det! Vi lyssnade på bandet som spelade och folk droppade in hela tiden.
Kängru-mannen var självklart där. Det är en kille som är på varenda afterbeach, han har alltid rosa keps och bar överkropp. Han hoppar så sjukt högt till varje låt som spelas, man kan stå läängst bak i folksamlingen och ändå se han hoppa längst fram haha.. Därav namnet, kängru-mannen! Känd över hela Sandhamn.
Vi var kvar på Sandhamn väldigt länge. Vid 6-tiden började vi röra oss tillbaka mot hamnen, mamma och pappa skulle iväg till kompisar och vi kände oss klara att lämna Sandhamn (kanske sista gången vi var där i år beroende på vädret). Det tar ca 1.5 timme tillbaka till hamnen, solen höll just på att gå ner och det finns inget finare än att åka båt på kvällen när solen just håller på att gå ner. Vi tävlade mot en fyllebåt, två killar som tävlade med oss i en mindre båt haha, men vi vann i alla fall :D
 
Väl hemma så springer jag ner och duschar av mig allt saltvatten. Sen ville Gustav och Oskar komma hem till mig för lite prat. Så jag tar på mig min mysiga tröja och väntar på att grapparna skulle dyka upp. Dem var här vid 10 tiden, vi spelade kort och pratade. Jag drack endast ett glas rose, det räckte gott och väl kan man säga fast grapparna försökte få mig att dricka mer, nono inte den här gången :)
 
I söndags var det äntligen dags att få träffa min älskling igen efter 2 veckor utan att ses..!! Vi åkte till stan och kollade runt och käkade lunch, kramade ihjäl henne på tåget. Har saknat henne sjuuukt mycket, vi planerade även in lite saker så nästa vecka är det mycket på G.
Lite senare på dagen åkte vi hem till Olli och kollade på handbollsfinalen, fast jag tycker handboll är astråkigt så var det spännande att kolla på. Blev bjuden på middag, riktig lyxmat. Sallad, potatis i ugn, kyckling, grillad majs, sås och läsk till. Riktigt gott.
Inte nog med det, jag blir hemskjutsad också. Olli skulle ändå övningsköra så dem skjutsade hem mig fast vi åkte först mot enköping, en riktig omväg innan vi var hemma vid mitt hus. Grym dag med bästa Olli!
 
Grym helg precis som alltid! Nu får ni lite bilder från helgen.
 
 
En lyxbåt vid Sandhamn som hette "High Heels" och som ni ser på bilden har dem lagt tre skor med hög klack. Hahah, det där är skärgårdshumor!
 
På väg till afterbeach.
Av någon anledning ser jag väldigt liten ut haha..
 
 Hade keps på mig på vägen hem i båten, både för solen och för att den värme lite.
 
Hätliga kvällssol!
 
Trött tjej på kvällen.
 
 
Men grapparna var på väg hem till mig så ingen vila. Här kan ni se en skymt av min nya mysiga stickade tröja. Bilden är inte helt rättvis, man kan se att jag är lite röd men jag var rödare än vad bilden visar. Jag brände mig knappt, det sved bara lite på näsan men färg fick jag verkligen, speciellt på bröstet och ansiktet. Börjar bli duktig med solen!

  
Som sagt, bra kväll och en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0