Grönalund 28 juli.

Veckorna flyter på och man ser alltid fram emot helgerna fastän man är ledig. Jag har umgåtts med samma personer 4 i rad nu och vi har så jäklans roligt ihop :)
För två veckor sen var vi hemma hos Lollo. Jag mötte Gustav på stationen så började vi gå mot Lollo. Gustav har bott i Sollentuna i hela sitt liv så man förväntar sig att han hittar bättre där än mig. MEN, han går vilse haha!! Jag sa till honom att han svängde av vid fel väg men han bara fortsatte att gå och tillslut så var vi vilse i Sollentuna! Lollo fick komma på cykeln och hämta oss haha.. Men kvällen hos Lollo blev till slut lyckad. Vi satt ute en stund innan det blev för kallt, sen gick vi in och spelade olika spel. Äntligen fick Gustav smaka på den underbara kanelen! Han älskade det ;) Vi stannade hela kvällen tills sista tåget gick vid 2 tiden. Vi höll på att missa tåget så vi fick springa i slutet men när vi kom fram var tåget försenat så vi hade tur där.
 
Över till grönalund! Förra helgen var jag på grönalund med Oskar, Leo och Gustav. Vi var där vid öppningstid, åkte frittfall som första karusell och det var kanske inte världens bästa.. Vi åkte alla möjliga karuseller hela dagen. Prövde den nya bergodalbanan i trä men den klår absolut inte ballder på Liseberg :) Vi åt fish´n chips till lunch och det är absolut den bästa höjdpunkten med att åka till grönalund! Så sjukt gott och det finns endast där, ingen annanstans! Det sjukaste under dagen var ju helt klart Oskar..! Han spelade på nästan ALLA godisstånd som fanns och han VANN ALLA GÅNGERNA! Helt sjuuuukt, vilket nummer han än hade, vilket stånd han än spelade på så vann han varje gång!! Vi blev inte liite avundsjuka så tillslut började vi också spela. Vi alla vann godis men ingen kunde ju klå Oskar.. Oskar vann 5 olika godiskartonger, Gustav vann 2 stycken, Leo vann 1 och jag vann också 1. Haha så totalt vann vi alla 9 stycken godiskartonger! Heeelt sjukt... Råkade slå skallen i en bygel så det började blöda men det gick bort sen eller, det torkade efter ett par åk med karuseller ^^
Vi åkte hem vid 8 nöjda och belåtna. Folk glodde som tusan när vi kom med så mycket godis och på spårvagnen blev jag instängd av allt godis haha. Lite svårt att bära allt för Oskar så vi fick hjälpa honom. Killarna skulle med tunnelbanan och jag skulle med pendeln hem så vi skiljdes åt vid tunnelbanan. Kom hem vid 9 tiden med min fina kexchoklad-kartong. Föräldrarna hade lite kompisar här hemma så jag smet förbi med mina godisar.
Superbra dag med vännerna, grönan åker man bara till en gång om året (i alla fall jag) för man tröttnar rätt snabbt på karusellerna och köerna. Men men, det blev knappt några bilder men några har jag fixat i alla fall, snodde bilderna från Oskar :)
 
 
Här åker vi frittfall för andra gången Leo, jag, Gustav och Oskar. Jag ser inte ut att njuta särskilt mycket haha.. Benen är spända och jag håller andan haha..
Här är allt godis vi vann tillsammans. Jag vann ju även en kexchoklad hatt! :D Står rätt inträngd i godis på spårvagnen ^^ Håller fast i min kexchoklad så ingen snor den ;) Superbra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha fishn chips finns att köpa lite överallt. Kista tex. Hah

Svar: Det är inte äkta, smakar inte alls samma.
Josefine N

2012-08-02 @ 20:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0