Göteborg 24 - 26 augusti.

Snart en vecka sen jag bloggade, fy på mig.. Men nu så!

Göteborgresan vart väldigt lyckad. Pappa skjutsade Gurra och mig till Leo vid 3 tiden, vi packade in i bilen sen åkte vi och hämtade upp Oskar i Solna. Därefter fastnade vi i köer ca 1 timme men sen bärde det av mot Göteborg. Bilresan dit gick fortare än jag trodde. Oskar och jag hade så kul i baksätet så det var nog anledningen till att resan dit gick så fort. Vi hade musik på, Oskar och jag löste korsord i baksätet för fulla muggar och det blev några stopp på vägen innan vi var framme. Gurra hade med sig GPS så vi hittade väldigt lätt till lägenheten. Hela resan dit tog
ca 7-8 timmar.
Väl framme så började vi bädda i sängarna direkt. Klockan var så sent när vi kom fram och vi skulle upp tidigt dagen efter så vi la oss i sängarna och snackade ett bra tag. Som sagt så sov Gurra och jag i dubbelsängen med tempur madrass, sa ju att jag skulle sova som en gud men.. Fy fan vilken hemsk natt. Oskar och Leo somnade snabbt men Gurra och jag som låg på tempur madrassen sov inte en blund på hela natten. Så sjukt hård madrass, man fick ont i kroppen av den.. Gurra och jag lyssnade på Oskar som pratade i sömnen hela natten haha.. Han stönade och sa lite intressanta grejer som vi skrattade åt. Så nej, den där tempur madrassen var asdålig.. Man måste väga lite mer för att den madrassen ska vara skön.. Gurra och jag var för lätta helt enkelt.

Gurra hade satt alarmet på kl 8 på morgonen. Vi vaknade av alarmet men ALLA somnade om haha.. Så till slut väcker Oskar oss och säger att vi har 40 min på oss att bli klara innan spårvagnen skulle gå. Men det gick ju snabbt att fixa sig, klä på sig och käka ett äpple till frukost haha..
Vi hade 100 meter till spårvagnen så det var perfekt, inga problem att ta sig till liseberg heller. Vi började med balder för att få igång kroppen lite. Perfekt dag att gå på liseberg, inte för varmt och inte för kallt, blå himlen och sol. Vi svalkade av oss i vattenkarusellerna. Men Gurra och Oskar ville inte åka stocken så Leo och jag gick lite för oss själva :) Vid lunchtid ställde vi oss i flera meters kö.. Bakom oss kommer ett par killar från göteborg och snackar om att dem inte vet hur man beställer mat. En annan kille förklarar vad varje hamburgare innehåller och en annan babblar om massa annat.. Sjukt irriterande att höra på det i ca 30 min..
Efter maten åker vi colorado (ingen aning hur det stavas) vattenkarusell i alla fall och vilka får vi bakom oss i kön? Jo, exakt samma göteborgare som i matkön haha.. Och vi får dessutom åka i samma "båt" som dem.. Haha.. Men dem var inte så farliga när man väl började snacka med dem :) Dagen flöt på och mot kvällen började det spöregna så då drog vi oss tillbaka till lägenheten. Leo och jag hade precis åkt stocken, vi var så blöta att vi inte kände av regnet haha.

Väl tillbaka i lägenheten så ska alla duscha och fixa sig innan vi ska dra ut och käka mat. Vi hade planerat att gå ut på krogen men vi var inte så taggade med tanke på pissvädret. Vi tog oss i alla fall in till stan och käkade på ett ställe som hette "eggers". Jag smakade gravad lax för första gången och det var ju så sjukt gott, till maten blev det ett glas rose mums.
Efter det rörde vi oss till lägenheten för att spela och snacka. Det blev en bra kväll med skratt och roliga utmaningar. Efter lite dricka i kroppen fick jag utmaningen att göra armhävningar med en hand och munnen full med vatten. Det gick ju sådär haha.. Vi somnade vid 3 tiden nångång.

Söndag och hemgång till stockholm igen. Vi vaknade av Oskar som prasslade och lät, då var kl 2 så det var ändå dags att stiga upp. Kastade kudden på leo så han skulle vakna och nog vaknade han! Vi packade ihop våra grejer, skrev en lapp till killen som ägde lägenheten sen köpte vi oss frukost/lunch innan vi började röra oss hemmåt till stockholm igen. Resan hem gick också snabbt. Fick lyxen att bli hemskjutsad till dörren så det var skönt. Resan hem gick snabbare, tog 6 timmar fast vi stannade på fler ställen.

Det var en bra och lyckad resa. Fint sällskap och roliga aktiviteter! Nu får ni lite bilder från resan istället!

Olli hade ritat så fint till mig. Den här riktningen fick vi stooor användning av!

Stannade till i norrköping.

Spöregnade nästan hela vägen till göteborg. Så mycket att man inte ens såg ut när man körde, läskigt var det.

Så detta var lägenheten vi sov i, en mysig etta :)

Uppsvinget vägrade jag åka igen. Har åkt den en gång, aldrig igen.

Medan Gurra och Oskar satt sig ner så åkte leo och jag stocken ett par gånger, blött men roligt :)

Hotell eggers! Rekomenderas! Väldigt fin restaurang med överklassfolk. Det var ett par vid bordet bredvid oss som glodde jättemycket på oss haha..

Maten!

På kvällen i lördags spelade vi spela efter att vi hade kommit hem från middagen ute på stan. Man fick sig lite fler magmuskler efter allt skratt.

Innan läggdags!

Vi stannade och tankade på hemvägen. Mitt i ingenstans fanns det en bensinstation.

Tackar grapparna för den roliga resan. Väldigt lyckad!