Svenska nationella imorgon!

Igår så var ju mamma och jag i täby och växlade in pengar. Sen åt vi middag där och kollade runt lite. Men konstigt nog så stängde täby kl 7 så mamma och jag åkte vidare till kista för vi hann inte kolla på det vi var ute efter. Väl i kista så hittar jag en superfin bikiniunderdel som jag köpte direkt! Sen gick vi runt och kollade lite, köpte nödvändiga ting såsom nagellacksborttagning osv. Och precis innan vi ska åka hem så ser jag en sån snygg skinnjacka som jag bara måste in och prova. Och den satt ju som smäck.. Den gick verkligen inte att låta bli att köpa.. Det var en storsäljare enligt butiken och dem hade endast 2 jackor kvar av den sorten. Var bara tvungen att köpa den så jag kom hem med en helt ny skinnjacka! :D Jätteglad!  

Idag har suttit hela långa dagen i skolan och skrivit på mitt tal. Så svårt när talet minst måste vara 4 min och inte längre än 6 min.. Vår lärare var tydligen jättesträng, man fick absolut inte ha ett tal under 4 min då blev det IG. Så jag har suttit och skrivit på det hela dagen och testat med tidtagarur för att se så mitt tal blir lagom långt. Hela dagen har mitt tal varit för kort så jag har skrivit till massor av saker.

För en stund sen var jag i rotebro med mami och momor i den nyöppna Ö&B affären. Proppat med folk som vanligt när det är nyöppnade affärer.

Nu har jag kommit hem och har suttit i en timme och pluggat in talet i hjärnan. Vill verkligen inte stå och läsa innan till! Och nu när jag läser igenom talet i en bra takt så har det gått över 6 min..!!!!! Shitt så jag måste prata snabbare, orkar inte fixa om hela texten igen. Så nu får det bli så, hellre för långt än för kort hehe.

Men nu har jag övat nog på talet. Kan faktiskt hela min text utantill nästan så det får duga. Nu ska jag fixa allt inför sängen och sen mysa ner mig under täcket och kolla på missade serier. Imorgon jobbar jag även på kvällen. Usch, hatar att jobba på fredagar..
Min förkylning håller i alla fall på att ge sig tur nog! Så imorgon hoppas jag på att min röst håller tills jag ska hålla mitt tal. Nu blir det film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0