Sista dagen i skärgården...

För 2 veckor sedan var jag varit ute med våran älskade båt för sista gången i år.. Det är så himla härligt att vara i skärgården. Det var grymt varmt där, 20 grader varmt! Det är självklart kallt att åka men jag hade tjocktröja, jacka och flytväst då blev det inte så kallt.
Vi la oss vid Möja, en otroligt fin ö. Vi fiskade, solade och lagade mat i båten. Ville verkligen inte åka därifrån. Vi la termometern i vattnet och det var HELA 16+ GRADER VARMT! Fan att jag inte tog med mig badkläder!

På hemvägen tvingade pappa mig att köra båten.. Jag var hur rädd som helst båtar är väldigt sega på att svänga. Jag behövde vrida ratten 2 varv innan den började svänga och det var så sjukt många båtar ute. Högerregeln gäller ute på vattnet också, behövde kolla på skyltar dessutom (hur fort jag får köra osv).
Pappa var jättedum mot mig.. det finns miljoner olika vägar att åka och han sa inte vart jag skulle åka. Jag skulle samtidigt som jag körde lära mig hans GPS... Haha, jag vågade inte släppa ratten, vågade inte riktigt gasa heller. Men tillslut när jag hade kört i 20 min så började jag vänja mig.
Gasade så mycket det gick, släppte på gasen när det kom vågor, gasade på fort igen annars tappar man planingen på båten, kollar efter båtar från alla håll och kanter. Jag var riktigt grym om man ska skryta lite ^^

Efter det sa pappa att jag ALLTID ska få köra båten.. Haha, vet inte om jag går med på det faktiskt..!







Sjukt mycket båtar ute!








När jag är nervös så sitter jag som på den sista bilden hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0