Valborg + söndag.

I lördags så var det ju som sagt valborg! Dagen började med att mamma och jag åkte till sollentuna där vi kollade runt i affärer. Fick ett par jeans, t-shirt, linne och hårband av mamma, TACK! (bilder kommer när jag har tid). Vi var i sollentuna centrum hela dagen typ. Sen åt vi lunch ute också, supermys!

På kvällen vid 9 tiden så åkte jag mot Censie där Bella och Evelina var (tror hon hette så i alla fall?) ^^. Vi gick först till en brasa som var den minsta jag nånsin har sett xD Vi gick vidare till nästa brasa som höll på att slocka.. Sen kollade vi runt på iphonen vart det fanns brasor, då hittade vi en i norrviken. Så vi började gå mot bussen. Redan då frös jag ihjäl! På vägen till bussen jagade Oskar mig xD Ringde och smsade så mitt batteri höll på att ta slut.
När vi väntade på bussen körde polisen in mot oss för att kolla så vi inte hade sprit i händerna xD När han väl såg att vi var rena så vinkade han och åkte igen ^^ Vi bestämde oss i sista sekund för att dra till tegelhagen istället, om jag nu minns rätt xD. Där var det en jättestor brasa, träffade en del man kände. Hela jag var en istapp så jag stog längst framme vid brasan, då blev det varmt. Sen hade dem laddat med minljontals smällare. Höll på i minst 10-15 min konstant med smällare (har en liten video på det som jag kommer lägga upp här nångång framöver).
Vid 12 tiden så började vi röra oss hemåt. Henning var med oss också och på vägen till bussen så pratade han för fullt men jag kunde inte lyssna, det var inte ointressant utan det ända jag tänkte på var VÄRME, så jag svarade hela tiden "ja, ja, ja, ja, ja osv osv osv" när Henning pratade med mig, känner mig taskig men jag frös så himla mycket.. Jag och Bella åkte tillsammans eftersom att vi skulle åt samma håll. Alltså det gick inte att gå för mig.. Mina fötter gjorde så himla ont, smart av mig att ta converse, tunna strumpbyxor och en tunn jacka, bra där Josefine (Y).

Kom hem vid 1 typ, blev chockad över att larmet var på hemma. Ingen var hemma så jag gick upp till tvn med en skål med jordgubbar och glass! Myste under 3 varma täcken men jag fick inte upp värmen..
Somnade vid 3 på natten helt iskall. Vaknade flera gånger under natten av att jag frös. Fick verkligen inte upp värmen..

Vaknade dagen därpå (söndag) kl 12. Jag reste mig upp och kände hur hela jag vinglade, jag var dödstrött, la mig ner igen och somnade om, vaknade vid halv 2 och då gick jag upp fast jag var supertrött. Kan ju inte sova bort hela dagen..
Hela söndagen har jag varit med mormor och morfar, kom hem sent därifrån så hann inte träffa Simon..
Har inga bilder ifrån valborg förutom videon på smällarna, den får ni när jag orkar lägga ut den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0