Danmark 2011.

Som rybriken lyder så var jag på resa i Danmark. Några visste att jag skulle dit och vissa hade ingen aning :) Anledningen att vi åkte dit var att min kusins dotter skulle döpas och det ville vi verkligen inte missa!

I fredags (18/3) gick vårt flyg 05:05 om jag inte minns fel nu? Flygresan gick super. När vi var framme i Köpenhamn så tog vi ett tåg mot Odense som tog ca 4 timmar. Sen hämtade min kusin upp oss med bilen. Vi var hemma hos min kusin hela fredagen, kollade runt i hans hus och hälsade på hans dotter, sötaste ungen i världen! Så fort man log mot henne så skrattade hon och lipade med tungan, så himla söt! Och bara 3 månader gammal. Vi åt supergod middag sen pratade vi hela kvällen. Jag satt mest tyst eftersom att alla pratade danska och det är inte min starka sida haha ^^ Jag kan inte prata danska men jag kan förstå danska, haha knaaaas ^^

I lördags (19/3) Så gick vi upp tidigt och åt frukost. 11:00 skulle vi vara i kyrkan där dopet skulle hållas. Tog med mig kameran men sen när vi kom fram i kyrkan så säger dem att det inte är tillåtet att ta kort under dopet!! Det var tillåtet att ta kort när dem gick in i kyrkan men sen när dopet väl har börjat fick man inte fota. Vad är det för jävla regel? Man döps bara en gång! Klart man vill ta kort och filma när dem pratar och tar vatten på bebisens huvud osv, minnen ju! Men aa.. Jag smygtog kort iaf! Ingen såg nått iaf så fick lite bilder, dock inte på när bebisen fick vatten på huvudet men aa.
Efter dopet åkte vi till en lokal där vi fortsatte att fira. förrätt, huvudrätt och efterrätt, mums vad gott det var! Jag satt med min bror, min yngste kusin Jonatan och hans tjej :) Vilken härligt tjej min kusin har må jag säga! Lika gammal som mig och vi hade superkul fast vi pratade helt olika språk ^^ Hon fattade inte svenska ett dugg men jag förstor henne, lite roligt faktiskt ;) Festen höll på hela dagen tills kl 22:00 då jag åkte hem till min kusin igen. Vi kollade lite på tv sen somnade alla ungefär.

I söndags (20/3) Vaknade vi vid 9, åt frukost och tog det lugnt på morgonen. Jag lekte hela tiden med bebisen, och gosade med deras hund. På eftermiddagen gick mamma, Jesper och jag ut på en promenad med hunden och bebisen. Jesper fick ta hunder eftersom att den drog som en jäkel ^^ Jag fick ta banvagnen med bebisen i som låg och sov så sött :) Det var 14 + grader ute, full soooool och inte en ända liten snöflinga på marken! Vi gick runt i en timme ungefär tills bebisens tålamod tog slut ^^. Mamma och jag gick till en dansk mataffär som hette Netto, vi hittade en del intressanta saker som vi köpte där. Sen hände inte så mycket mer, på kvällen kollade alla på en långfilm som gick på tv:n sen somnade vi nångång vid 12 tiden.

Igår måndag (21/3) Fick vi låna min kusins bil, vi körde till den danska stan i Odense :) Fan vilken cool bil han hade! Taket var helt öppet så man såg himlen sen hörde man inte ett ljud utanför, stör mig på att jag inte kommer på bilens namn nu.. Aja, ni för nöja er med att bilen kostar över 1.000000 ^^ Vi gick runt i stan i värmen och åt lunch ute. På kvällen skjutsade min kusin oss till stationen där vi skulle ta tåget till Köpenhamn. På tåget roade min familj oss med min ipod, vi körde en tävling, den som hade flest rätt på körkortsprovet fick en godis :D Haha, jag kom sist xD När vi kom fram till Köpenhamns flygplats var det 3 timmar tills flyget skulle gå. Så vi tänkte att vi kunde checka in väskorna så vi slapp släpa dem i 3 timmar överallt. Men..

Det kom en tjej och fixade platser till oss på flyget, vi satt på en sån där lapp på väskorna sen gick vi för att checka in väskorna. Precis när vi var framme där så började jag känna mig konstig, jag fick ont som satan i magen, jag började må illa och synen började sakta men säkert försvinna. Jag hade mitt pass och flygbiljett i handen, kastade allt mot mamma och sa till att jag var på väg att svimma och jag satt mig ner med all kraft jag hade kvar. Jag började andas fort och tårarna bara rann, såg knappt något och det gjorde så ont.. Det kom flera människor och frågade om jag var okej, ifall jag ville ha vatten eller ifall dem skulle ringa sjukvården. Jag sa att det inte behövdes, men dem insisterade att dem skulle ta ett blodtryk på mig. Så jag satt mig på en stol i hörnet och väntade på att en tjej skulle komma och ta blodtrycket på mig. Det står folk runt omkring mig hela tiden och ser till så jag håller mig vaken. 5 min senare ser jag två killar komma med en sjuksäng, 3 stora sjukväskor och jag hoppades att dem inte skulle till mig... Men vad fel jag hade. Dem kom mot mig och dem bärde upp mig i sängen. Grät för att jag tyckte det var så pinsamt.. Så mycket jobb för en liten grej + massa människor som glor på mig, hemskt.. Dem tog blodtryck, blodsocker, temp och lite annat på mig. Blodtrycket var väldigt högt och det var nära på att jag inte fick åka med på flyget. Mår man dåligt släpper dem inte in en på flyget. Men jag kände mig bättre, men när jag skulle resa mig upp så kunde jag inte stå på benen, hade ingen kraft i kroppen alls. Men det gick ifall jag gick sakta. Vi satt oss och åt ett äpple och kollade ut på flygen så länge tills jag fick tillbaka min kraft i kroppen. Jesper och pappa gick iväg och kollade runt medan mamma och jag satt kvar. Först kände jag mig bättre men sen kom det tillbaka.. Så fick lägga mig ner på golvet, folk glodde sm idioter men det struntade jag i.. Det lugnade sig sen och jag fick tur nog flyga med på flyget. i väntan på att dem skulle släppa in oss på flyget så satt vi i ett rum eller vad man ska kalla det. Mitt emot mig sitter en SUPERLÅNG kille, han var minst 2.10 cm lång! Hans händer var tredubbelt så stora som mina, herregud, längsta människan jag har sett i verkligheten, haha ^^
Flygresan gick bra. Farfar kom och hämtade oss på arlanda, packade upp när jag kom hem sem somnade jag på en gång ungefär.
Resan har varit superhärlig. Stängde av allt som hade med Sverige att göra och det var så himla skönt! Jag kunde äntligen slappna av, haha men nu är stressen tillbaka xD Jaja :) Ni får bilderna i nästa inlägg. Det här inlägget blev lite långt ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0