Spik i bakdäcket!

Igår innan Emelie och jag åkte med mopparna till kairo så tvättade jag min moppe. Spolade den och tvättade sedan den med bilshampoo. Precis innan Emelie och jag skulle åka iväg så säger hon att det ser ut som att jag har väldigt lite luft i mitt bakdäck. Pappa kollar och känner på bakdäcket och då upptäcker han att det är en spik rakt igenom däcket! Jahapp, tänkte jag.. Då var det kört.. Men pappa fyller däcket med luft och sedan häller han vatten på däcket där spiken sitter, om det bubblar så läcker det ifrån däcket. Och det bubblade, men väldigt lite. Pappa tyckte att jag kunde åka en sväng till kairo ändå, och luften höll.
T.o.m när jag åkte till sollentuna och hem idag så var det fortfarande mycket luft kvar i bakdäcket. Men vi ska såklart åka med moppen till honda city där dem byter däck.

Och dessutom så var spiken rejält platt, alltså att jag har kört med spiken i däcket ett bra tag. Konstigt? Har inte märkt ett dugg av den där spiken. Jaja, huvudsaken är att den funkar! Och att jag får däcket bytt så fort som möjligt.
Emelie och jag på mopparna igår innan vi åkte iväg. Glad tjej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0