Min natt på akuten i onsdags..

Det började med att jag åkte in till akuten på löwet. SÄMSTA läkarna som finns! Jag hade massa gifter i kroppen och läkaren började babbla om massa annat! Jag sa till honom "Om du inte vet vad KETONER är så är du inte en riktig läkare, ursäkta men jag måste gå så jag inte dör av gifter snart" Han bara glodde på mig, men jag gick för jag vet mycket väl hur farligt det är. Jag sprang ut till mamma som satt i väntrummet och berättade, vi sprang ut till bilen och åkte hem och ringde akuten på KS. Dem blev jättestressade för mamma började få panik. Sjuksystern sa i telefonen "ska jag skicka en ambulans eller kan ni ta er till karolinska fort?" Vi vågade inte chansa så vi tog bilen, tog med mig alla grejer så jag skulle klara mig för natten. När vi kom in till akuten var det fullproppat och då var klockan ca 21:30. Det var bara en massa småbarn som hade astma anfall och säkert över 40 graders feber. Alla satt och väntade på sin tur men direkt när jag kom in fick vi komma in till ett rum, kände mig jättetaskig som trängde mig före alla men mitt tillstånd var väldig dåligt.. Dem satte direkt en nål i armen på mig och kopplade det till ett dropp. Jag låg i sängen och mådde dåligt i timmar.. Min rygg började ta stryk och magen också. Läkare och sjuksystrar kom in varje kvart och tog blod av mig, jag kommer aldrig glömma hur ont det gjorde, dem klämde rakt på nålen med all kraft dem hade för att det inte skulle spruta blod när dem bytte spruta.. Fy satan vad ont det gjorde.. Kvälle fortsatte och natten också.. Jag kom inte hem förrän 06:00 från sjukhuset.. Jag fick sova i fyra timmar sen var jag tvungen att åka till skolan.. Mådde piss rättaresagt, min kropp hade inte hunnit återställa sig men jag kan inte missa mer i skolan.. Så jaa.. Det var min "underbara" natt..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0