Resan till Danmark!

Nu ska jag äntligen berätta om min underbara men också sorliga resa!
Vaknade 05:00 av alarmet, stressade iväg till jobbet och jobbade i 2 timmar. Hem och packa det sista sen åkte vi iväg. Vi bilade ner till göteborg 6 timmar, tog båten över till danmark 3.5 timme och sedan åkte vi till mina kusiner 2 timmar. Har inte varit hos mina kusiner på över 5 år så det var jätteroligt att äntligen få vara där! (Förra gången jag var i danmark var jag hos min äldsta kusin som har flyttat hemifrån).
Jag har gjort så himla mycket roligt! Mamma och jag har åkt på lite äventyr i stan där, har köpt en massa grejer med mig hem, badat i havet, åkte till mina kusiners sommarstuga och massa annat kul! Går inte att beskriva hur mycket jag har njutit av att vara i danmark, jag känner mig så himla hemma där! Träffade min killkompis där också som jag inte har sett på flera flera år! Haha vi kramades i flera timmar kändes det som, han kan dessutom svenska så det är ju super för mig som inte kan prata så mycket danska ^^
 
När alla var i sommarstugan så bestämde vi oss för att gå ner och bada i havet. Det var dubbelt så varmt som hemma i sverige! Kunde springa i utan att det var kallt. MEN jag var väldigt försiktig eftersom att det kryllar av brännmaneter där och det är farligt ifall man bränner sig på dem, och ONT gör det kan jag lova er! Kollade hela tiden var jag gick i vattnet, jag höll i en krabba också! :D STOLT! Den hade bara en klo, tyckte jättesynd om den
:( Och när man badar i havet så är det grunt i början sen blir det djupare, sen blir det grunt igen och så fortsätter det så. Väldigt konstigt, man måste gå ut flera meter innan det börjar bli riktigt djupt och så smakar det SALT xD  
Jag är precis på väg att gå upp, stänker vatten på min kusin EEEENNNN gång och sen (BOM) så blir jag helt mållös. Jag får panik, kan inte röra mina ben, det gör ont, väldigt ont! Känns som att någon skär en kniv rakt igenom mina ben och det slutar inte. Min kusin kollar i vattnet och ser en brännmanet.. Det var det.. Jag springer som en galning upp ur vattnet, förbi alla som sitter på stranden, genom skogen (utan skor), upp till sommarstugan och ber om hjälp. Jag kliade hela tiden på mina ben så nu börjar mina händer också svida. Min moster som var i sommarhuset går in med mig och tar sedan en rakhyvel. Rakar mina ben som skakar. Hon rakar runt hela mina ben, på mina handleder och händer. Jag fortsätter att skaka, det gör så ont att jag inte kunde stå, mina ben slutade fungera totalt. Hela mina ben var fulla av manetens tentakler. Efter att hon har rakat så tar hon ett medel som svider lika mycket som att hälla sprit i ett öppet sår.. Jag bara sitter där helt nerdrogad och det rinner tårar utan att jag märker det. Tänker bara på smärtan hela tiden.. Efter ett tag börjar jag få ungefär som ett anfall.. Hela jag skakar helt okontrolerat och jag kan inte styra min kropp. Det håller på i ungefär 2 min sen slutar det. Min moster smörjer mig med 5 olika krämer mot maneter. Efter 3 timmar börjar smärtan avta lite. Mina ben är helt förstörda av manetens tentakler! Satan vad arg jag var! Kan varken sitta en något med benen och mina handleder är fulla av märken..
Nåja.. Nu har jag fått känna på en manets "krafter".. Och den som tycker det här låter larvigt har absolut inte känt på den här smärtan! Det finns olika smärtor när det gäller maneter. Jag fick en manet på benet men skakade av mig den. Sen kan man också bränna sig på manetens tentakler (manetens tentakler kan sträcka sig 10m ifrån maneten). Det gör inte lika ont men fortfarande ont.
Utom den där skiten så har mina dagar varit super nere i danmark.
Dagen innan vi skulle åka hem så var det dags för det hemska. Jag börjar må sådär dåligt igen.. Det kändes inte bra alls det vi gjorde.. Men ändå så kändes det bra på ett sätt.. Vi går inte in på mer detaljer än det!¨
Sista kvällen innan vi skulle åka hem så kommer min äldsta kusin och äter middag med oss alla. Och jag får äntligen träffa min lilla 8 månaders älskling! :D Hon är verkligen världens sötaste flicka som finns! :D Jag åt för första gången krabba den kvällen! Det var riktigt gott faktiskt.
Jag har haft sovsällskap varje natt. Coco delade säng med mig varje natt. Hon kom upp och la sig vid mig och sov, gullenutte! Coco är en liten vove så ni vet ;)
Med andra ord har min resa varit otroligt underbar! Jag ville verkligen inte åka hem! Danmark är mitt blivande land i framtiden! Nej men, jag älskar verkligen det landet! Och en bra sak med danmark är att dem har en regel som lyder att man får böter ifall man pratar i mobilen när man kör! OTROLIGT bra regel enligt mig!
Allt har varit superbra, förutom slutet.
Jag vet att mina inlägg blir lika långa som noveller.. Men det kommer bli så roligt att kolla tillbaka och läsa allt det här. Hur roligt är det att kolla tillbaka och läsa 3-5 meningar i varje inlägg? URtråkigt enligt min mening! jag kommer nog skratta åt det här inlägget med tanke på manet-händelsen, haha..
Ni får bilder i nästa inlägg! Känns skönt att ha det här klart nu, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0