Lunginflamation

Jag blev jättedålig igår. Hade 39,1 i feber, konstant hosta, tung andning. Jag mådde verkligen sämst, mamma var så snäll och lagade mat till mig, kom in med dricka, satt nere i köket hela kvällen ifall jag skulle behöva henne. Så söt mamma! Jag somnade vid 9 av att jag var så utmattad, hostan gjorde så att ryggen började ta stryk.

Idag gick jag upp kl 8 på morgonen, har sovit hur dåligt som helst.. Vilket täcke jag än hade, hur jag än låg och vilken kudde jag än sov på så gjorde allt så himla ont! Alla täcken och kuddar ändes som hårt papper och jag vaknade hela tiden av hostan, HEMSKT!
Ringde i alla fall till vårdcentralen för att få veta vad jag hade för något skit. Fick en tid kl 11, somnade om i två timmar sen kom pappa och hämtade mig. Fick gå in till en sjuksköterska som ville lyssna på mina lungor, tog av mig tröjan och då kände jag hur hela jag rann av svett.. Sjuksköterskan sa "men lilla vännen, du är iskall och så svettas du" Hon blev orolig och sa genast att jag skulle ta en nummer lapp och vänta på att få ta en massa prover. Gick in nästa rum där en tjej tog streptokocker prov, temp och stick i fingret. Jag sa klart och tydligt att jag inte hade ont i halsen men ändå så tog dom streptokocker prov.. Hatar när dem tar en lång tops och sticker långt ner i strupen och så vill dem att man ska säga " aaaa" men det går ju inte.. Usch..
Väl klar så fick jag komma in till sjuksköterskan igen som sa att jag hade lunginflamation jahapp.. Hon ville att jag skulle komma på ett återbesök om två veckor för att säkerhetsställa att allt är bra. Fick recept på pencilin och hostmedicin. Ringde pappa så kom han och skjutsade mig till centrum så jag kunde hämta ut allt.

Tjejen på apoteket sa klart och tydligt "du har inte körkort än va? för du får absolut inte köra bil eller MOPPE när du tar tabletterna, eftersom att tabletterna är så starka så man blir väldigt trött av dem och så innehåller dem morfin" Asså va? Morfin? Haha, så jag kommer förmodligen bli en knäppjök under tiden jag tar tabletterna haha..
Nåja.. När jag kom hem så la jag mig och sov i 3 timmar. Hon på apoteket hade rätt, man blir astrött av tabletterna och jag börjar känna mig lite löjlig, skrattar lite hit och dit utan anledning.
Aja, de blir ingen skola för mig imorgon och inget internat heller för den delen. Blir att vara hemma och ligga i sängen hela dagarna.. Tog precis hostmedicinen, har för mig att den ska vara god? Men fy faaaan! BARA socker och det bränder i flera minuter medans grejset åkte ner i kroppen, bröstet gjorde ondast..
Men nu ska jag fixa jordgubbar med glass! Har hört att det är bra med glass när man är sjuk!


Kommentarer
Postat av: anonym

Ja lilla gullet, du är ju aldrig frisk så skriv då insted puss på dig! :)

2011-08-25 @ 16:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0